تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و مطالبه توافق تبادل اسرا رایزنی سفیر ایران با وزیر کشور عربستان درباره حج شهادت ۲ رزمنده دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳) وحیدی درگذشت مادر گرامی «سید حسن نصرالله» را تسلیت گفت شلیک بیش از ۶۰ راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت والده دبیرکل حزب‌الله لبنان درخواست نمایندگان مشهد از سعید جلیلی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حمله موشکی گسترده از لبنان به الجلیل و جولان اشغالی سه نفر در جریان چاقوکشی شهر لیون فرانسه زخمی شدند جدیدترین موضع گیری پادشاه اردن درباره غزه آمار شهدای حزب‌الله در راه قدس به ۳۱۶ نفر رسید (۶ خرداد ۱۴۰۳) حملات پیاپی حزب‌الله لبنان به مواضع و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی یک شهید و ۳ زخمی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳) علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ می‌شود؟ ماکرون درباره مرگ اروپا هشدار داد حجت الاسلام اژه‌ای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ می‌شود؟ واکنش مرکز رسانه قوه قضاییه به برخی گمانه‌زنی‌های انتخاباتی در خصوص احتمال کاندیداتوری اژه‌ای جنایت هولناک جدید رژیم صهیونیستی در شمال غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) بشار اسد به سیدحسن نصرالله تسلیت گفت جلسه کابینه جنگی اسرائیل در پی حمله موشکی مقاومت به تل‌آویو
سرخط خبرها

انهدام شبکه سازمان‌یافته قاچاق ارز و سوخت در کرمانشاه+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۲۴۱۱
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
انهدام شبکه سازمان‌یافته قاچاق ارز و سوخت در کرمانشاه+ جزئیات
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انهدام یک شبکه سازمان یافته قاچاق ارز و سوخت در استان توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.  

به گزارش شهرآرانیوز، شهرام کرمی اظهار کرد: با اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه استان طی چندماه گذشته یک شبکه سازمان یافته اخلال در نظام ارزی وسوخت کشور شناسایی و مورد رصد قرار گرفت. این شبکه سازمان یافته در شهرستان‌های مرزی استان اقدام به قاچاق سوخت یارانه‌ای کشور به میزان چندین میلیون لیتر کرده و از مرز‌های رسمی استان آن را به عراق قاچاق می‌کرد.  

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای اصلی این شبکه  اقدام به خرید و فروش، دلالی و قاچاق همزمان ارز و سوخت در استان خصوصا در شهرستان‌های مرزی استان می‌کرد، پس از شناسایی و رصد سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر شدند.  

دادستان کرمانشاه با اشاره به اقدامات این شبکه سازمان یافته برای اخلال در نظام ارزی کشور، افزود: اعضای این شبکه طی چهار سال گذشته به صورت مستمر بیش از میلیارد‌ها تومان انواع ارز اعم از دلار و دینار را در استان خریداری کرده و به صورت غیرقانونی وارد شبکه دلالی ارز و سوخت می‌کردند که این اقدام آن‌ها باعث ایجاد نوسان در قیمت ارز و عدم ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور می‌شد.  

وی اضافه کرد: این شبکه سازمان یافته در بازارچه‌های مرزی استان ارز حاصل از صادرات و نیز ارز حاصل از قاچاق سوخت را به صورت هدفمند جمع آوری کرده و طی یک اقدام پیچیده و غیرقانونی از چرخه ارز کشور خارج و به کشور‌های همسایه قاچاق می‌کردند.  

دادستان کرمانشاه ادامه داد: همچنین این شبکه سازمان یافته در طول فعالیت خود مقادیری ایران چک را از سطح شهرستان‌های استان و بانک‌ها جمع آوری کرده و به صورت هدفمند به جهت اخلال در نظام اقتصادی از کشور خارج می‌کرد.  

وی با بیان اینکه مقادیر زیادی انواع ارز از این شبکه کشف و ضبط شده است، گفت: در همین راستا تعداد پنج نفر از سرشبکه‌های اصلی این شبکه سازمان یافته توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و پرونده  آن‌ها در حال رسیدگی است.  

کرمی در پایان بااشاره به نوسانات ارزی این روز‌ها در کشور، اعلام کرد: به کسانی که در استان در تلاشند در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کنند، هشدار می‌دهیم که برخورد دستگاه قضایی با آن‌ها بسیار عبرت آموز و سخت خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->